2012. május 1., kedd

Rákóczi túrós




 Rákóczi túrós... Hát igen ő egy igazi nehézbombázó túrós süti kategóriában. Az én receptem a Gundel Károly féle recept, Edi módra átdolgozott variációja. A család megoszlik mazsola ügyben, így azt én legnagyobb sajnálatomra kihagyom belőle, és a töltelékbe sem teszek tejfölt, mert úgy nekem nagyon lágy lesz. Hosszadalmasabb leírni, mint elkészíteni, jótanácsként annyit adhatok, hogy mindent időbe készítsünk elő, mert a sütemény háromszorra sül ki, és nem szereti ha a különböző lépéseknél nagyon visszahűl. Túlsütni sem érdemes, mert akkor száraz lesz a végeredmény.A fényképezés még mindig nem az igazi, a habzsákom pedig úgy nézem újat kíván.

Hozzávalók a tésztához:

25 dkg finomliszt
10 dkg vaj
8 dkg cukor
csipet só
1 tojás
3 ek. tejföl
1 cs.vaníliás-cukor
1 cs.sütőpor
kevés reszelt citromhéj (opcionális)

Töltelékhez:

85 dkg túró,
20 dkg cukor
4 tojás
10 dkg mazsola (opcionális)
3.vaníliás-cukor, vagy vaníliakivonat
1 citrom reszelt héja
kevés zsemlemorzsa

Tetejére:

6 tojásfehérje
15 dkg porcukor
baracklekvár

(Én 40 x 26 cm-es tepsit használtam.)

Elkészítés:
A lisztet elkeverem a sütőporral, elmorzsolom benne a vajat, hozzákeverem a cukrot, vaníliás-cukrot,sót- majd a tojással és a tejföllel összeállítom a tésztát. Majdnem linzertésztát kapunk, amit legalább fél órán át a hűtőbe pihentetünk.

Ezalatt elkészítem a tölteléket: az áttört túrót kikeverem a cukorral, (én most finom saját készítésű túrót használtam) hozzákeverem a tojássárgákat, vaníliát , citromhéjat,(ha szereti a család, akkor a mazsolát),már csak a tojásfehérje marad ki, de ezt csak akkor verem kemény habbá és keverem a túróhoz amikor elősütöm a tésztát. A tésztát lisztezett deszkán kinyújtom,sütőpapírral bélelt tepsibe rakom, megszurkálom és 180 fokon 10 percig elősütöm.

Kiveszem és megszórom egy kanál zsemlemorzsával (igazából babapiskóta morzsájával kellene) és rásimítom a túrótölteléket. Visszateszem és sütöm még 20 percig.
Amíg sül, elkészítem a tetejére való tojáshabot:  kemény habot verek a fehérjékből, a porcukrot lassan, fokozatosan adagolom hozzá. Ezután habzsákba vagy vastagabb kivágott sarkú nejlonzacskóba szedem és a tészta tetejét berácsozom vele. Visszateszem sülni még kb. 15 percre, míg egy kicsit világossárga lesz a hab. Itt én levettem 160 fokra a sütőt. Ezalatt a baracklekvárt habzsákba vagy nejlonzacskóba kanalazom. A kész sütemény rácsközeit kitöltöm (még forrón) a lekvárral. Mostmár csak ki kell várni, hogy hűljön egy kicsit. Szerintem ez a legnehezebb! Vizes késsel vágjuk, csinos kockákra. 



4 megjegyzés:

tücsi írta...

Az Isteni túrós, amit nem lehet megunni. Akárhány fázisban készül, csak imádni lehet. Szép formásak a habkockáid.:):)

Edi írta...

Köszönöm tücsi, valóban megunhatatlan!

gionetta írta...

Edi! Ez az egyik kedvenc sütim. Ha rászánom magam, hogy végre készítsek igazi túrót, megsütöm, annyira klassz recept!

Edi írta...

Gionetta, kívánom mielőbb szánd rá magad a túrógyártásra, csak egy kis türelem kell hozzá. Azután már sülhet is a Rákóczi. :)